Ana içeriğe atla

Bir şey içerken oturarak için

Insan midesinin ayakta ve oturur vaziyetteki pozisyonu farklıdır.

Ayakta duran bir insan eğer sıvı gıda içerse doğrudan doğruya onikiparmak barsağına geçer. Midenin küçük eğriliğine uyan kısmında Waldeyerin mide caddesi denen bir oluk bulunur. Sıvı gıdalar bu yolu takip ederek zaten devamlı küçük bir açıklığı olan mide çıkışını (pilor) geçerek 12 parmak barsağına (duodenum) geçer.

Eğer insan sıvı gıdayı oturarak içerse bunlar önce midede birikir, asitle karışarak mikropları ölür ve sonra 12 parmak barsağına geçer.

Bu durumda oturarak su içme usulüne uymakla insan kolera da dâhil, birçok insan hastalıklarından korunmuş olur.

Rastgele yerde meşrubatı alıp ayakta içenler bu tehlikeye daha fazla maruz kalırlar.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Vehbi Koç`tan bir deyiş

"Evin varsa bir sıfır koymalısın varlıklar hanene, İşin varsa bir sıfır daha koymalısın, İş seninse üç sıfır daha koymalısın, İşin iyi gidiyorsa üç sıfır daha, Araban varsa bir sıfır, Yazlığın varsa bir sıfır daha, Daha sıralanabilir sıfırlar hanesi... Ancak, Sağlığın varsa bir koyarsın başına, o zaman bütün sıfırlar anlamlı bir değere ulaşır. Yoksa sonuç sıfırdır, hiç uğraşmayasın boş yere..." -VEHBİ KOÇ

Sigaralara yapılan Zam ve 2010 Sigara Fiyatları

Japan Tobacco JTI Zamlı Sigara Fiyatları JT International (JTI), ürün fiyatlarını yarından itibaren geçerli olmak üzere artırdı. JTI İzmir Torbalı tesislerinde üretilen Camel, Salem, Winston, Monte Carlo, More, Anadolu, LD ve Glamour sigaralarının fiyatlarının yarından itibaren geçerli olmak üzere artırıldığı belirtildi. 2010 Sigara Fiyat Listesi JTI Japan Tobacco International ürünlerinin eski ve yeni zamlı fiyatları… SİGARA MARKASI ESKİ FİYAT (TL) YENİ FİYATLAR (TL) Salem (Kısa) 5,00 5,50 Salem (Uzun) 5,25 5,75 Glamour 5,00 5,50 CAMEL natural flavor 5,00 5,50 CAMEL 4,60 5,00 Winston Premier 5,00 5,50 Winston (Kısa) 3,90 4,25 Winston (Uzun) 4,00 4,40 Winston Superslims 4,00 4,40 Monte Carlo (Kısa) 3,00 3,50 M

Apple Vision Pro ve Meta Quest 3: 2023'ün En Çok Beklenen AR/VR Karma Gerçeklik Gözlüklerinin Karşılaştırması

Sonunda resmi olarak duyruldu: Apple'ın Vision Pro AR/VR (karma gerçeklik) gözlüğü, düzenli olarak her yılın Haziran ayı başında düzenlenen WWDC etkinliği sırasında tanıtıldı. Çok ilginç bulabileceğiniz üzere, bu tanıtım, Meta'nın kendi gelecek AR/VR gözlüğü – Quest 3'ü tanıtmasından sadece birkaç gün sonra gerçekleşti. Önümüzdeki bir yıl içinde en popüler karma gerçeklik gözlüklerinin bu ikisi olacağını varsaymak yanıltıcı olmaz, bu durum tamamen Apple'ın marka ağırlığına ve Quest 3'ün şu anda en popüler (ve tesadüfen, uygun fiyatlı) VR gözlüğü olan Meta Quest 2'nin bir halefi olmasına dayanmakta. Bu yüzden, duyurularından gördüğümüz ve şu an hakkında bildiğimiz şeylere dayanarak, bu iki ürünü erken bir karşılaştırma yapma ve yaşadığınız ülkenin pazarına giriş yaptığında hangisini almak isteyebileceğinize karar vermenize yardımcı olmak istedik.