Ana içeriğe atla

Çamaşır Makinalarındaki Rezistan Gerçeği

Çamaşır makinelerinde kireç koruyucu olarak kullanılan Calgona 1 yıl içersinde verdiğimiz toplam para ile koruduğumuz rezistansı 4 defa yenisi ile değiştirebileceğimiz gerçeği beni reklamın insanlar üzerindeki etkileri konusunda daha çok düşünmeye sevk etti.

Uzun zamandır Calgon ile ilgili reklamlar nedeniyle ben de, bir çok tüketici gibi Makinemin rezistansında sorun yaşamamak için Calgon kullanan biriyim. Bugüne kadar, 'Calgon marka kireç koruyucu kullanmasam ve makinem arızalansa,bana servis ücreti ilebirlikte bir rezistans kaça mal olur'sorusunu, doğrusu kendime hiç sormadım.

Gelin şimdi bu soruyu kendimize soralım ve örneğin Vestel Marka (WMU800–1200) çamaşır makinesi olan bir tüketicinin, hiç ! kireç Koruyucusu kullanmadığını varsayarak, aile bütçesine ne kadar bir yük geleceğinin hesabını birlikte yapalım:

1000 gr lık Calgon Fiyatı 8,25 YTL
1 Yıllık Calgon Fiyatı 99,00 YTL.
Rezistans+İşçilik Fiyatı 21,00 YTL
Harcanan para 4 rezistansa bedel

Yukarıdaki tabloya göre, ayda 1 Kg. lık Calgon kullanan bir aile,Calgon' a bir yılda verdiği toplam para ile tam 4 defa
rezistansını değiştirebiliyor ve üstelik 15 lira da arttırıyor. Eğer matematiksel bir yanlış yoksa, tasarruf sağlayan Calgon ile ilgili
olarak yaptığım hesap ortada. Karar sizin.

Bilimsel araştırmalara bu kadar önem gösteren bir firmanın yaptığı reklamın,tüketici üzerindeki etkilerini araştırmak için sokağa çıkarak,'Calgon ne işe yarar, neyi korur' sorularını sorması yeterli olacak. Ayrıca Calgon kutusu üzerinde ürünün içeriği ile ilgili hiçbir ibare! yok.

Firma yetkilisi bu sorumuza da, 'kanuni bir zorunluluk olsaydı, koyardık' demekle yetindi. Oysa ki, Tüketici Hakları Evrensel Bildirgesinde de yer alan 'tüketicinin bilgi edinme hakkı'nı göz önünde bulundurduğumuzda, Calgon evrensel bir tüketici hakkını ihlal etmektedir.

Not;

Eğer makineniz çift su girişli ise ve gerektiği zaman sıcak su alıyorsa, rezistansınız hiçbir zaman zaten çalışmaz, (çünkü rezistans su ısıtır)dolayısı ile arızalanmaz, dolayısı ile Calgon kullanmanıza gerek yoktur.
Reklamlarda gösterilen 'bozuk' rezistans, muhtemelen kuyu suyu ile kullanılan bir makineden sökülmüştür.

Büyük şehirlerin hiç birinde su bu kadar kireçli değildir. İnanmıyorsanız, bulaşık makinenizin rezistansına bakabilirsiniz. Bulaşık makinesi ise soğuk su alır ve kesinlikle her yıkamada rezistansı kullanır.

Sahtekar Yahudiler tarih boyunca örnekleri var.. Bizi dolandırıyorlar.. Hacı Şakir sabunlarının Yahudilerin olması gibi... Neden Hacı Şakir ..? Haham Şakir olsaydı Müslümanlar almazdı öyle değil mi?:)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Vehbi Koç`tan bir deyiş

"Evin varsa bir sıfır koymalısın varlıklar hanene, İşin varsa bir sıfır daha koymalısın, İş seninse üç sıfır daha koymalısın, İşin iyi gidiyorsa üç sıfır daha, Araban varsa bir sıfır, Yazlığın varsa bir sıfır daha, Daha sıralanabilir sıfırlar hanesi... Ancak, Sağlığın varsa bir koyarsın başına, o zaman bütün sıfırlar anlamlı bir değere ulaşır. Yoksa sonuç sıfırdır, hiç uğraşmayasın boş yere..." -VEHBİ KOÇ

Sigaralara yapılan Zam ve 2010 Sigara Fiyatları

Japan Tobacco JTI Zamlı Sigara Fiyatları JT International (JTI), ürün fiyatlarını yarından itibaren geçerli olmak üzere artırdı. JTI İzmir Torbalı tesislerinde üretilen Camel, Salem, Winston, Monte Carlo, More, Anadolu, LD ve Glamour sigaralarının fiyatlarının yarından itibaren geçerli olmak üzere artırıldığı belirtildi. 2010 Sigara Fiyat Listesi JTI Japan Tobacco International ürünlerinin eski ve yeni zamlı fiyatları… SİGARA MARKASI ESKİ FİYAT (TL) YENİ FİYATLAR (TL) Salem (Kısa) 5,00 5,50 Salem (Uzun) 5,25 5,75 Glamour 5,00 5,50 CAMEL natural flavor 5,00 5,50 CAMEL 4,60 5,00 Winston Premier 5,00 5,50 Winston (Kısa) 3,90 4,25 Winston (Uzun) 4,00 4,40 Winston Superslims 4,00 4,40 Monte Carlo (Kısa) 3,00 3,50 M

Apple Vision Pro ve Meta Quest 3: 2023'ün En Çok Beklenen AR/VR Karma Gerçeklik Gözlüklerinin Karşılaştırması

Sonunda resmi olarak duyruldu: Apple'ın Vision Pro AR/VR (karma gerçeklik) gözlüğü, düzenli olarak her yılın Haziran ayı başında düzenlenen WWDC etkinliği sırasında tanıtıldı. Çok ilginç bulabileceğiniz üzere, bu tanıtım, Meta'nın kendi gelecek AR/VR gözlüğü – Quest 3'ü tanıtmasından sadece birkaç gün sonra gerçekleşti. Önümüzdeki bir yıl içinde en popüler karma gerçeklik gözlüklerinin bu ikisi olacağını varsaymak yanıltıcı olmaz, bu durum tamamen Apple'ın marka ağırlığına ve Quest 3'ün şu anda en popüler (ve tesadüfen, uygun fiyatlı) VR gözlüğü olan Meta Quest 2'nin bir halefi olmasına dayanmakta. Bu yüzden, duyurularından gördüğümüz ve şu an hakkında bildiğimiz şeylere dayanarak, bu iki ürünü erken bir karşılaştırma yapma ve yaşadığınız ülkenin pazarına giriş yaptığında hangisini almak isteyebileceğinize karar vermenize yardımcı olmak istedik.