Ana içeriğe atla

İngiliz uzmanlar, ortalama bir insanın yaşamını nasıl geçirdiğini araştırdı

İngiliz uzmanlar, ortalama bir insanın yaşamını nasıl geçirdiğini araştırdı

İngiltere'de yayınlanan Daily Mail gazetesinin haberine göre ortalama 75 yıl (27 bin 375 gün) yaşayan bir insan hayatının bir yılını işten ya da okuldan kaytararak geçiyor. Öte yandan gülümsemeye yalnızca 115 gün ayırılıyor. İşte uzmanlardan ortalama bir hayat: 


  • Sıradan bir insan hayatının üçte birinden fazlasını yani 26 yılını uykuda geçiriyor. Diğer yandan 7 yılını da uykuya dalmaya çalışarak harcıyor. 
  • Kadınlar hayatları boyunca 3 yıl bulaşık yıkıyor 
  • Temizlik, süpürme, cam silme, toz alma ve evi toparlama gibi faaliyetler genellikle kadınların ömründen 5,5 yıl çalıyor. 
  • Tam 5 ay, bir şeylerden şikâyet ederek ziyan oluyor. 
  • Öte yandan yalnızca 115 gün gülerek ve kahkaha atarak geçiyor. 
  • Ömrün yaklaşık bir yılı bekleme halinde harcanıyor. Bu sürenin 6 ayı çeşitli kuyruklarda, 27 günü otobüs duraklarında ve 20 haftası da telefonda santral operatörlerinin bağlamasını beklerken harcanıyor. 
  • Kadınlar hayatının 136 gününü dışarıya çıkmak için kıyafet seçip giyinmek, makyaj yapmak ve genel olarak kendilerine bakım yaparak geçiriyor. 
  • Buna karşılık erkekler yaşamları boyunca 46 gün gece dışarıya çıkmak için hazırlanıyor. 
  • Erkekler ise yaşamları süresince 3 bin saat traş oluyor. 
  • Tüm cilt kanseri uyarılarına rağmen ortalama bir insan hayatının 2 bin 170 saatini güneşlenmeye ayırıyor. 
  • Sigara tiryakileri, gün boyunca aldıkları sigara molalarına hayatlarından 160 gün ayırıyor. 
  • Ömrün ortalama olarak 1 yılı çeşitli mazeretlerle iş ya da okuldan kaytararak geçiyor. 
  • Erkekler yaşamlarının 1 yılını çekici buldukları kadınları gözetlemekle geçiriyor. Bu da günde 43 dakika süresince yaklaşık 10 kadını "kesmek" anlamına geliyor. 
  • Diğer yandan kadınlar toplamda 6 aylarını beğendikleri erkeklere bakarak harcıyor. 
  • Hayatın yalnızca 1 ayı, sevdiğiniz insana sarılmak, güneşin batışını izlemek ve sevgilinizle başbaşa yemek yemek gibi romantik aktivitelerle geçiyor. 
  • Ortalama bir genç hayatının 5 yılını internete ayırıyor. 
  • Ömrün 19 yılı iş yerinde çalışarak, 6 yıl da yiyerek ve birşeyler içerek geçiyor. 
  • 6 yıl ise yollarda seyahat ederek harcanıyor. 
  • Öte yandan ömrün yaklaşık 11 yılı televizyonun karşısında pinekleyerek harcanıyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Vehbi Koç`tan bir deyiş

"Evin varsa bir sıfır koymalısın varlıklar hanene, İşin varsa bir sıfır daha koymalısın, İş seninse üç sıfır daha koymalısın, İşin iyi gidiyorsa üç sıfır daha, Araban varsa bir sıfır, Yazlığın varsa bir sıfır daha, Daha sıralanabilir sıfırlar hanesi... Ancak, Sağlığın varsa bir koyarsın başına, o zaman bütün sıfırlar anlamlı bir değere ulaşır. Yoksa sonuç sıfırdır, hiç uğraşmayasın boş yere..." -VEHBİ KOÇ

Sigaralara yapılan Zam ve 2010 Sigara Fiyatları

Japan Tobacco JTI Zamlı Sigara Fiyatları JT International (JTI), ürün fiyatlarını yarından itibaren geçerli olmak üzere artırdı. JTI İzmir Torbalı tesislerinde üretilen Camel, Salem, Winston, Monte Carlo, More, Anadolu, LD ve Glamour sigaralarının fiyatlarının yarından itibaren geçerli olmak üzere artırıldığı belirtildi. 2010 Sigara Fiyat Listesi JTI Japan Tobacco International ürünlerinin eski ve yeni zamlı fiyatları… SİGARA MARKASI ESKİ FİYAT (TL) YENİ FİYATLAR (TL) Salem (Kısa) 5,00 5,50 Salem (Uzun) 5,25 5,75 Glamour 5,00 5,50 CAMEL natural flavor 5,00 5,50 CAMEL 4,60 5,00 Winston Premier 5,00 5,50 Winston (Kısa) 3,90 4,25 Winston (Uzun) 4,00 4,40 Winston Superslims 4,00 4,40 Monte Carlo (Kısa) 3,00 3,50 M

Apple Vision Pro ve Meta Quest 3: 2023'ün En Çok Beklenen AR/VR Karma Gerçeklik Gözlüklerinin Karşılaştırması

Sonunda resmi olarak duyruldu: Apple'ın Vision Pro AR/VR (karma gerçeklik) gözlüğü, düzenli olarak her yılın Haziran ayı başında düzenlenen WWDC etkinliği sırasında tanıtıldı. Çok ilginç bulabileceğiniz üzere, bu tanıtım, Meta'nın kendi gelecek AR/VR gözlüğü – Quest 3'ü tanıtmasından sadece birkaç gün sonra gerçekleşti. Önümüzdeki bir yıl içinde en popüler karma gerçeklik gözlüklerinin bu ikisi olacağını varsaymak yanıltıcı olmaz, bu durum tamamen Apple'ın marka ağırlığına ve Quest 3'ün şu anda en popüler (ve tesadüfen, uygun fiyatlı) VR gözlüğü olan Meta Quest 2'nin bir halefi olmasına dayanmakta. Bu yüzden, duyurularından gördüğümüz ve şu an hakkında bildiğimiz şeylere dayanarak, bu iki ürünü erken bir karşılaştırma yapma ve yaşadığınız ülkenin pazarına giriş yaptığında hangisini almak isteyebileceğinize karar vermenize yardımcı olmak istedik.